W systemie Księgowość z Żubrem została wprowadzona możliwość dodawania komentarzy do dokumentów, które są widoczne zarówno po stronie księgowego jak i klienta. Klient po otrzymaniu informacji o zamieszczonym komentarzu może na niego odpowiedzieć. 

Dodanie komentarza

Możliwość wprowadzenia komentarzy udostępniona została w trzech zakładkach: 


1. Dodanie komentarza do wgranych skanów dokumentów w zakładce Esegregator


W celu dodania komentarza należy w zakładce Do zatwierdzenia lub OCR i Weryfikacja nakierować myszką na czarną ikonę ołówka. 



Następnie należy wprowadzić treść komentarza i kliknąć enter



Komentarz będzie widoczny przy skanie dokumentu.


Komentarz będzie również widoczny podczas księgowania dokumentów w zakładce IBV pod opisem transakcji gospodarczej.


2.  Dodanie komentarza przy fakturze sprzedaży. 


W celu dodania komentarza do faktury sprzedażowej należy przejść do zakładki Fakturowanie/Faktury, nakierować kursorem myszy na wybrany dokument, otworzyć podgląd dokument poprzez kliknięcie na niego a następnie wybrać przycisk Komentarz. 



W nowym oknie należy kliknąć w pole Dodaj temat



Następnie uzupełnić wskazane pola i kliknąć Zapisz



Dodany komentarz będzie widoczny przy fakturze na liście faktur



3. Dodanie komentarza w zakładce Koszty online/Faktury kosztowe lub Księgowość online/Faktury kosztowe (w zależności od aktywnego pakietu). Komentarze do faktur kosztowych lub do wersji roboczych tych faktury dodawane są analogicznie jak w przypadku faktur sprzedażowych. 



Informacja o dodaniu komentarza

Księgowy prowadzący może do dokumentu dodać komentarz z pytaniem dotyczącym dokumentu i przypisać do niego Klienta. Użytkownikowi przypisanemu do komentarza wytworzy się zadanie oraz otrzyma on/a wiadomość e-mail. Klient będzie mógł przejść od razu do dokumentu z komentarzem z poziomu odebranej wiadomości e-mail lub z poziomu zadania po zalogowaniu do systemu. Jeśli Klient nie oznaczy zadania jako wykonane lub nie odpowie na komentarz Księgowego codziennie rano o godz. 8:00 będzie do niego wysyłany e-mail z przypomnieniem (którego nie będzie możliwości wyłączenia w ustawieniach jak i innych powiadomień systemowych). Dodatkowo w oknie pełnego zamknięcia miesiąca została dodana nowa sekcja z informacją do ilu dokumentów jest brak odpowiedzi Klienta.