W systemie Księgowość z Żubrem składki zus można ręcznie oznaczyć jako zapłacone. Dodanie płatności jest ważne, gdyż tylko takie składki zostaną uwzględnione przy kalkulacji podatku. W tym celu niezbędne jest wykonanie poniższych kroków:


1. Należy przejść do zakładki Księgowość online/ZUS i podatki.

2. Nakierować kursorem na właściwy dokument i wybrać przycisk Rozliczenia.




3. Wybrać formę płatności na gotówka, zweryfikować kwoty w kolumnie Kwota płatności, ustawić odpowiednią datę i kliknąć przycisk Dodaj płatność. Po czym pojawi się informacja o dodaniu płatności jako Lista płatności.




Wybranie formy płatności przelew z tego poziomu jest zablokowane, ponieważ rozliczenie dokumentów, które zostały zapłacone przelewem odbywa się w zakładce Rozliczenia.


4. Kwoty płatności zostaną dodane i będą widoczne na liście płatności. W przypadku popełnienia błędu płatność można usunąć klikając w przycisk Usuń w kolumnie Akcje.




5. Po odświeżeniu ekranu kolumny Zapłacono i Do zapłaty zostaną zaktualizowane. Dodane kwoty zostaną uwzględnione przy kalkulacji podatku dochodowego po uruchomieniu procesu kontroli miesiąca w zakładce
Księgowość online/Zamknij miesiąc.