Sekwencje pozwalają na ustawienie własnej numeracji faktur lub innych dokumentów księgowych. W celu ustawienia sekwencji należy przejść do zakładki Ustawienia/Inne/Sekwencje numerowania
Następnie kliknąć w przycisk Dodaj sekwencje
po czym zdefiniować poszczególne elementy:
- Typ dokumentu (np. Faktura sprzedaży, Zaliczka - sprzedaż)
- Nazwa
- Opis
- Elementy: Symbol (wymagany), Numer narastający, Rok, Miesiąc, dwa dowolne ciągi znaków
- Znak separacji (np. ukośnik, myślnik)
Poniżej zdefiniowana sekwencja składa się z symbolu F, numeru narastająco bez określonej długości, miesiąca bez zera oraz roku w ciągu czterocyfrowym. Jako znak separacji został użyty ukośnik.
Przy definiowaniu własnej sekwencji należy mieć na uwadze ilość dokumentów, które w jej ramach chcemy wystawić, uwzględnienie symbolu (nie zdefiniujemy sekwencji pozwalającej tylko numerować faktury, np 1, 2, 3 czy 1/2017) oraz wygodę (korzystanie z numeracji miesięcznej zamiast rocznej).